.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ديدار نمايندگان روحاني مجلس با هاشمي رفسنجاني

اعضاي مجمع نمايندگان روحاني مجلس با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و پيرامون مسايل سياسي، اقتصادي و فرهنگي کشور گفت‌وگو کردند.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام ، آيت الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با اشاره به حوادث غزه گفت: صحنه امروز غزه تابلوي روشني از مظلوميت يک ملت و قساوت و ددمنشي رژيمي اشغالگر از يک طرف و ناکارآمدي جهان اسلام و مجامع بين‌المللي در جلوگيري قاطع از اين جنايات از طرف ديگر است.
وي افزود: اسراييل همان‌ گونه که به طور قاطع دوبار در لبنان شکست مفتضحانه خورده است، به ياري خداوند در نبرد نابرابر و با يک ملت تحت محاصره و فشار نيز شکست ديگري خواهد خورد. آنچه که تاکنون در غزه اتفاق افتاده، رسوايي بزرگ و آشکار در صحنه سياسي و نظامي و افکار عمومي براي رژيم صهيونيستي جنايت‌ پيشه است.
هاشمي رفسنجاني تصريح کرد: هيمنه رژيم جعلي صهيونيستي در دنيا و منطقه شکسته شده و در آينده نيز جلوه‌هاي بيشتري از شکست رژيم صهيونيستي آشکار خواهد شد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در اين ديدار عمل به سياست‌هاي کلي و برنامه‌ها را تنها راه صحيح اداره کشور و رفع مشکلات و معضلات معرفي و تاکيد کرد: مجلس با توجه به جايگاه رفيع خود وظيفه مهمي در اين خصوص دارد.
وي با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي کلي برنامه پنجم توسط مقام معظم رهبري اظهار داشت: قانون اساسي، شرع و مصلحت انقلاب ايجاد مي‌کند همه اشخاص و نهادهاي تصميم‌ گير در مسير اين سياست‌ها حرکت کنند و با توجه به اينکه برنامه پنجم در مجلس هشتم به تصويب خواهد رسيد، رسالت نمايندگان به‌ ويژه روحانيت حاضر در اين مجلس سنگين است.
هاشمي رفسنجاني در ادامه همچنين هزينه کردن کليه منابع نفتي براي هزينه‌هاي جاري را نادرست دانست و تاکيد کرد: اين رويه باعث خواهد شد در مواقع ارزاني نفت با مشکل کسر بودجه مواجه شويم و نتوانيم به نيازهاي کشور و خواست‌هاي مردم پاسخ مناسب دهيم.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، کوچک ‌سازي دولت و نهادهاي دولتي، واگذاري صنايع صدر اصل 44 و خصوصي‌سازي به معني واقعي را از اقداماتي معرفي کرد که عمل به آنها مي‌توانست بسياري از مشکلات کنوني کشور را کاهش دهد.
وي با بيان اينکه مهم‌ترين عامل عدم جذب سرمايه‌هاي بخش خصوصي در بخش‌هاي مولد و صنايع مهم کشور، عدم برنامه‌ريزي صحيح مديريتي است، افزود: موانع قانوني دراين خصوص رفع شده است و اشکالاتي که در خصوص عدم حضور سرمايه‌گذاران وجود دارد ناشي از عدم مديريت صحيح منابع بخش خصوصي است.
رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جايگاه و اهميت مجلس و همچنين روحانيت براي کشور و مردم گفت: نهاد روحانيت در مقاطع مختلف تاريخ کشور به ‌ويژه پس از انقلاب اسلامي توانسته است در حفظ انسجام و وحدت ملي و تماميت ارضي کشور نقش موثري ايفا کند و ناديده گرفتن اين جايگاه خواست دشمنان اسلام و کشور است.
هاشمي رفسنجاني به مشکلات و دشواري‌هاي زندگي مردم در حوزه‌هاي مختلف به ‌ويژه در بخش اقتصادي و همچنين فرهنگي اشاره و تاکيد کرد: دشمناني که از انقلاب صدمه خورده‌اند با اختلاف ‌افکني خواهان مانع‌ تراشي براي وحدت در حل مشکلات کشور هستند.
گزارش حاکي است، در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي در سخناني خواهان ارتباط بيشتر دولت با مجمع تشخيص مصلحت نظام براي اجراي سياست‌هاي کلي ابلاغي توسط مقام معظم رهبري شد و گفت: مجلس نيز به وظيفه خود در لحاظ کردن اين شاخص‌ها در برنامه‌ها و قوانين توجه ويژه خواهد کرد.
وي همچنين خواهان فعال‌تر شدن حوزه نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام بر اجراي برنامه‌ها و سياست‌هاي کلي شد و افزود: مجمع تشخيص مصلحت نظام به‌عنوان پشتوانه‌اي قوي در اجراي برنامه‌ها و سياست‌ها مي‌تواند ياري‌رسان دولت باشد.
در اين ديدار حجج الاسلام والمسلمين ابراهيمي، اکرمي، رهبر و چند تن از نمايندگان روحاني مجلس نيز به اختصار مطالبي را در خصوص اوضاع جاري کشور در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي بيان کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.